Тема. Оповідання. Переказ. « Парасолька» (за Наталкою Малетич)
Обладнання: презентація до уроку, згідно плану, презентація для перевірки знань про перенесення слів із рядка в рядок(з використанням ценлинок Lego), картки для розчитування(клиноподібне розчитування), демонстраційний матеріал- парасольки, зображення кіл-круги Ейлера-Вена, стрічка часу-план твору, мультимедійний матеріал(фізкультхвилинки)
Тип уроку:
інтегрований
Очікувані результати:
Читаємо
- прогнозує
орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1];
-читає правильно та
виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання,
графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 22.1-2];
-розповідає, про що
текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
-знаходить у тексті
незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2
МОВ 2-2.1-5];
- розповідає про вчинки улюблених персонажів
[2 МОВ 2-2.3-2];
- визначає тему і
головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
-визначає послідовність
подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1];
-розповідає про
свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2
МОВ 2-2.3-1];
- зіставляє
пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом
[2 МОВ 2-2.3-2]
Взаємодіємо письмово:
- записує окремі
слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на
письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4]
Театралізуємо -
використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій
персонажів казок, байок тощо [2 МОВ 6-2.3-3]
- імпровізує з
інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок,
віршів, народних пісень тощо [2 МОВ 6-2.7-3]
- ділиться
театральним досвідом та описує власні почуття, використовуючи доречно тематичну
групу слів «театр» [2 МОВ 6-1.6-7]
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінок, малята.
Біля парти треба стати.
Про перерву
забуваєм
І урок розпочинаєм.
"До успіху"
Усміхніться один
одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на
уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати,
а чути.
Не просто дивитися,
а бачити.
Не просто
відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно
працювати.
II. Мовна розминка
- Розчитування за клиноподібною таблицею
Щоб
роботу розпочати,
Треба
ротик розім’яти
- 1. Робота зі скоромовкою
Дощ хлющить на
зелен плющ,
Під плющем сховався
хрущ.
Каже щиро хрущ
плющу:
— Не боюся я дощу!
Запитання
за змістом скоромовки:
·
Хто
знає, що таке плющ? (Плющ — це витка
рослина.) Вчитель показує малюнок із
зображенням плюща
·
Яка буква найчастіше вживається у
скоромовці?
Повторення
скоромовки під такт метронома
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми
та мети уроку
1.
Повтореня
вивченого матеріалу. Перенесення слів із рядка в рядок (презентація,
самооцінювання
за допомогою цеглинок Lego)
2.
Об’єднання
в групи(краплинки).
- В групах учні відгадують, які букви «сховалися» за цифрами, і записують утворене слово (перед роботою повторення правила роботи в групі).
3.
Робота
над загадками
· Хтось
відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься? (Дощ)
· Я
порою дощовою –
Наче дах над головою.
При собі мене тримають,
А як дощ пройде – складають.
(Парасолька)
Фізкультхвилинка
ІV.
Вивчення нового матеріалу
1.
«Асоціативний
кущ».
Проблемне
питання: якими бувають парасольки?
2.
«
Спільне і відмінне». Круги Ейлера-Вена. Учитель демонструє
парасольку від дощу і від сонця. Опора на попередній досвід дітей: коли і де
з’явилася парасолька(ЯДС).
Розповідь про письменницю.
Наталка Малетич - про себе: "За освітою – український філолог,
однак учителем не стала. Зрозуміла, що то не моє, коли третьокласники на
практиці в школі поцілили мені паперовим літачком просто в лоба. Тож із дітьми
більше люблю дружити, аніж їх вчити-повчати. Саме тому 10-річна донька Вікторія
– моя найліпша подруга. І, до слова, ми з нею разом читаємо та обговорюємо
багато дитячих книжок.
Коли не читаю книжки і не пишу про них, тоді щось вигадую сама. Донька
любить читати мої казки та оповідання «свіженькими», ще з ноутбука, тому часто
чую від неї перші відгуки. Саме для Вікторії було написано цикл казок, які
вийшли чотири роки тому книжкою «Про Зайчика-Забудька та інші історії».
Люблю слухати класичну музику (найліпше – наживо), поезію в авторському виконанні, кататися з Вікторією на велосипеді та роликах, плавати, лежати в траві, збирати пожовкле кленове листя, дивитися на морський прибій і як тече ріка. А ще – пекти тортики. Шкодую, що не навчилася гарно малювати.
Найбільше люблю читати книжки і писати про них, тому вела впродовж останніх півроку блоґ «Читландія» – про спільне читання мам і дітей. На життя заробляю редагуванням і компонуванням новин в Інтернет-виданні ZAXID.NET."
Люблю слухати класичну музику (найліпше – наживо), поезію в авторському виконанні, кататися з Вікторією на велосипеді та роликах, плавати, лежати в траві, збирати пожовкле кленове листя, дивитися на морський прибій і як тече ріка. А ще – пекти тортики. Шкодую, що не навчилася гарно малювати.
Найбільше люблю читати книжки і писати про них, тому вела впродовж останніх півроку блоґ «Читландія» – про спільне читання мам і дітей. На життя заробляю редагуванням і компонуванням новин в Інтернет-виданні ZAXID.NET."
4. Читання
казки вчителем
5. Первинне
сприйняття твору,
¾
Хто
зрадів дощу?
¾
Яка
погода була надворі?
6. Словникова
робота
1. «
Скажи по-іншому».
Похмурий ранок -
Миттю –
Чалапав –
7. Робота з текстом. « Знайди і виправ
помилку». (групова
робота).
8. Фізкультхвилинка
9. Читання
казки учнями
(«ланцюжком», «
день-ніч». «дощиком»).
10.
Аналіз оповідання. Вибіркове читання.
¾
Як
звали хлопчика?
¾
Чому
він не хотів іти до школи?
¾
Чий
голосочок він почув?
¾
Якою
була парасолька? Прочитайте?
¾
Чому
Марко здивувався?
¾
Прочитайте,
чому парасолька любила дощ?
¾
Чи
розповів хлопчик комусь про свою пригоду? Чому?
¾
Що
сталося із парасолькою ввечері? Прочитайте.
¾
Як
хлопчик ставився до парасольки?
¾
Який
настрій був у парасольки? Чому?
11.Поділ тексту на логічні частини. «
Стрічка часу» .
V.
Переказ тексту, розігрування в особах, з опорою на «стрічку часу»
VІ. Підсумок уроку
1. Вербальне
оцінювання
2. Рефлексія
Немає коментарів:
Дописати коментар